yangon - Reisverslag uit Kamakasit, Myanmar van Anke Bruns - WaarBenJij.nu yangon - Reisverslag uit Kamakasit, Myanmar van Anke Bruns - WaarBenJij.nu

yangon

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Februari 2016 | Myanmar, Kamakasit

Om 6.45 ben ik wakker en maak mama ook wakker want ik wil uit bed. We gaan douchen, eten allebei een halve snicker als ontbijt en gaan op pad. We willen graag mohinga als ontbijt, viscurry soep, en moeten hiervoor een flink eind lopen. Onderweg zien we een man die van deeg een soort pannenkoek met bonenvulling maakt, die nemen we maar, smaakt best ok, maar wel heel vet. Dan komen we langs de Sule Pagoda, hier gaan we even kijken, in Bangkok mocht je je sokken aanhouden in de tempel, hier moeten ook de sokken uit. We kijken rond en gaan dan verder, op naar het ontbijt. Als we er eindelijk zijn, kunnen we het tentje niet vinden, dan maar een soort noedels met curry, ook een prima ontbijt. We zitten op straat te eten en er komt een groep meisjes monniken langs in mooie roze gewaden. We lopen naar het station om een treinkaartje voor morgen te kopen, het is heel erg ver en we moeten eerst weer iets eten, ananas met limoen en chilipoeder, we kunnen er weer tegen. Kaartje voor de trein kopen is een serieuze zaak hier, we moeten zelfs ons paspoort laten zien. We gaan morgen met de trein naar de golden rock, een ritje van 4 uur voor €1,85 pp. Op het station rusten we even uit en besluiten dat we de rest van de dag niet meer willen lopen, het is veel te heet, 40 graden. We gaan met de taxi naar botataung Pagoda. Ook hier moeten de sokken weer uit. We kunnen binnen in de Pagoda kijken, alles is van goud en ik zeg tegen mama dat ik het gevoel heb dat mijn voeten erg vies worden, als we kijken zijn ze helemaal pikzwart, bah, lang leve de vochtige doekjes. We gaan nu met de taxi naar Swedagon Pagoda, dit is de mooiste tot nu toe, helemaal van goud en het doet pijn aan onze ogen, de vloer is heel heet en dat doen pijn aan onze voeten. Hier hebben we een gids en zei legt ons veel uit, interessant om te horen.
Als we uitgekeken zijn gaan we naar de botataung market, het is een hele nette markt, hadden we niet verwacht, veel juwelen, zijde en eten, we gaan natuurlijk weer voor het laatste en eten van alles waarvan we niet weten wat het is.
We gaan met de taxi terug naar het hotel om even te douchen want we plakken aan alle kanten en gaan dan nog even weer terug naar de Swedagon Pagoda, want onze gids zei dat we savonds nog even terug moesten gaan omdat het dan ook heel mooi was, ze had inderdaad gelijk. Om 20 uur gaan we terug naar het hotel want we moeten morgenvroeg al om 6.30 met de taxi naar het station omdat de trein om 7.15 vertrekt.