amphawa, Bangkok, thuis - Reisverslag uit Nieuw-Buinen, Nederland van Anke Bruns - WaarBenJij.nu amphawa, Bangkok, thuis - Reisverslag uit Nieuw-Buinen, Nederland van Anke Bruns - WaarBenJij.nu

amphawa, Bangkok, thuis

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 Maart 2016 | Nederland, Nieuw-Buinen

Vandaag om 5.50 de wekker gezet omdat er om 6 uur monniken langs komen varen. Het viel ons een beetje tegen en we gaan ons maar douchen en om 7uur aan het ontbijt. Vandaag willen we naar de tha kha floating market. De meneer van het hotel wil ons wel even naar Amphawa brengen, dan kunnen we daar met de tuctuc naar Tha Kha. Er is geen tuctuc te bekennen en er komt iemand naar ons toe die vraagt waar we heen willen, we zeggen dat we naar Tha Kha willen, hij kijkt wat bedenkelijk maar kan wel een tuctuc regelen. Hij loopt jaar de buskaartjesverkoper en die wil wel een tuctuc bellen. Alle tuctucs hebben het druk en voor 200 wil de kaartjesverkoper ons ook wel even heen brengen. Halverwege de rit zegt hij dat het toch wel ver rijden is en dat hij nu 300 wil. Tja, we zullen wel akkoord moeten gaan. Als we er zijn heb ik alleen maar een briefje van 500 en de meneer heeft natuurlijk geen wisselgeld, enkel een briefje van 100, we zijn opgelicht en moeten dus 400 voorbidt ritje betalen, het is het echter wel waard want de markt is heel mooi en geen toerist te bekennen hier en dat is waar wij van houden. Mama maakt zich al erge zorgen over hoe we hier weer weg moeten komen, ik zeg dat we er wel weer weg komen want we zijn er tenslotte ook gekomen. De markt zelf is klein maar heel mooi en druk. We maken veel kleurrijke foto's en gaan dan een boat tour doen door de kokosnootplantage. Het is hier zo rustig en je hoort geen mens. We varen tussen allemaal kokosbomen door en stoppen na een poosje, de mevrouw zegt dat we er uit moete , ze spreekt geen Engels en we hebben geen idee wat we gaan doen. We zien een oud omaatje die vocht uit blikjes door een zeef in een aardewerken schaal gooit, we hadden de blikjes onderweg al in palmbomen zien hangen. We denken dat ze palmwijn ofzo maakt. Onze mevrouw klimt in de boom en haalt er een blikje uit, het blikje zit om een soort bloem en er loopt water uit de bloem in het blikje. Het omaatje heeft inmiddels alle vocht in de schalen geschept en maakt er nu vuur onder en dan snappen we wat ze doet, ze maakt palmsuiker. We kopen een stuk suiker van haar en gaan weer verder. Als de Tour is afgelopen besluiten we om terug naar Amphawa te gaan. Binnen 5 minuten zitten we in de taxi die ons voor 200 terug brengt. Mama heeft zich dus voor niks zorgen gemaakt. We drinken nog even wat bij ons hotel en gaan dan met de minivan terug naar Bangkok. We laten de backpacks op het station bij de bagageopslag achter en nemen de metro naar chatchuchak park. We kopen eerst wat eten en huren een picknickkleed en eten onze papayasalad in het park en gaan lekker mensen kijken. Om 16u gaan we uit het park om naar de markt in de straat er achter te gaan, dit is een van de grootste markten ter wereld en we kijken onze ogen hier uit. Het meest bizarre wat we zien zijn baby eekhoorns met gebreide mutsjes. Ze zijn erg klein en een beetje bang. Na anderhalf uur rondlopen zijn we oververhit en mogen we weer een picknickkleed huren en eten we mango met stickyrice en mangosap. We blijven tot 19u op ons picknick kleedje zitten en vermaken ons prima hier. Dan gaan we richting station om de tassen te halen. We gaan eerst met de metro en kunnen dan overstappen op de city rail naar het vliegveld. Om 21.30 zijn we er, veel te vroeg maar dat vinden we niet erg. We gaan ons eerst even opfrissen en omkleden, het is hier nog 35 graden maar in Nederland is het natuurlijk hartstikke koud. We laten de backpacks insealen en kunnen om 23.15 inchecken. We hebben het altijd erg druk en voor we het in de gaten hebben kunnen we al aan boord. Beide vluchten gaan mooi snel en volgens schema. Zondag om 13u zijn we geland in Düsseldorf en worden we opgewacht door papa en Wilbert, fijn om weer thuis te zijn!

• 06 Maart 2016 - 20:59

Inge:

Het was leuk om jullie te volgen op deze manier, fijn dat jullie genoten hebben en mooie foto's gemaakt. Nu maar bedenken waar jullie volgende reis heen moet gaan?!