Bar Habor - Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Anke Bruns - WaarBenJij.nu Bar Habor - Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Anke Bruns - WaarBenJij.nu

Bar Habor - Quebec

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Juni 2018 | Canada, Québec

om 7u gaan onze wekkers want om 8u vertrekken we vandaag al. we hebben een lange rit voor de boeg vandaag, waarschijnlijk de langste tijdens deze vakantie.
Charis en ik smeren onderweg de broodjes, als we nog maar een klein stukje hebben gereden gebeurt er een klein ongelukje, we nemen een krappe bocht en alle boodschappen vliegen uit de koelkast. op een kapot bierflesje na is alles nog heel, zelfde de eieren.
om 12.30 hebben we een pitstop vlak voor de Canadese grens bij de Jim Mac Falls, we maken weer hotdogs en kunnen dan weer verder. tot nu toe een hele mooie route, dwars door Hillbilly land.
bij de grens moeten we eerst door de Amerikaanse douane, er komt een agent aan boord en hij kijkt in alle kastjes. ze zijn erg vriendelijk en na een korte inspectie kunnen we verder. dan zijn we bij de Canadese grens, deze mw is niet echt vriendelijk en ik word er een beetje zenuwachtig van. we moeten erg veel vragen beantwoorden, het blijkt dat de G7 in Quebec is, vandaar dat ze zo streng is, het laatste stuk is erg saai, lange snelweg. onze camping (camping de la Jolie) is een kwartiertje rijden vanaf Quebec en ze bieden een shuttle service aan naar Quebec.
het weer is hier ook eindelijk beter en we kunnen voor het eerst buiten zitten en kunnen eindelijk een kampvuurtje maken.