van Mae-Sot naar Bangkok naar Amphawa - Reisverslag uit Ban Wat Pak Ngam, Thailand van Anke Bruns - WaarBenJij.nu van Mae-Sot naar Bangkok naar Amphawa - Reisverslag uit Ban Wat Pak Ngam, Thailand van Anke Bruns - WaarBenJij.nu

van Mae-Sot naar Bangkok naar Amphawa

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Maart 2016 | Thailand, Ban Wat Pak Ngam

We zitten hier goed in ons ritme en worden om 7u weer wakker, we hebben geen wekker meer nodig. We genieten van de lekkere warme douche en gaan dan naar de markt om een ontbijt te halen, het wordt varkensvlees op een stokje met kleefrijst, een heerlijk rijpe mango en maiswafels. We eten het op de veranda voor onze kamer op want het is alweer lekker warm buiten. We nemen vandaag stiekem een klein beetje afscheid van ons backpackersleven en nemen een binnenlandse vlucht naar Bangkok, we konden kiezen: of 8 uur in de bus of 65 minuten vliegen. Om 9u brengt de jongen van het hotel ons naar het vliegveld van Mae-Sot, het is maar 5 minuten rijden en zijn er natuurlijk veel te vroeg, we vliegen namelijk pas om 11.20 uur. We vermaken ons prima en de tijd vliegt voorbij. Het is echt een minivliegveld en we zijn benieuwd met wat voor vliegtuig we gaan want hier kan nooit een Boeing landen, zo klein is het.
Om 10u checken we in en moet de backpack door de scan. Snuf de hond is er ook, hij ruikt even aan onze tassen en keurt ze goed. We kunnen gewoon lekker buiten wachten tot we kunnen boarden. Het vliegtuig komt er aan en het is een klein propeller vliegtuigje. We hebben een prima vlucht en zijn 65 minuten later in Bangkok. Nu gaan we weer op de backpackerstour. We nemen de bus vanaf het vliegveld naar het victory monument, het is een uurtje rijden, hier willen we een minivan naar Amphawa nemen. Het victory monument staat op een reuze rotonde en om de hele rotonde staan allemaal minivans die overal naar toe gaan, er staat echter nergens waar ze naar toe gaan. We zijn een half uur aan het zoeken en vinden dan eindelijk de minivan die naar Amphawa gaat. Zodra het busje vol zit vertrekken we, ritje van 1,5 uur met de backpacks op schoot, niet echt comfortabel en bloedheet. Mama is heel vervelend en gooit een kwart fles water over me heen, ze dacht dat het een klein beetje was maar ben echt zeiknat. Gelukkig is het lekker warm. Als we in Amphawa aankomen zien we nergens een taxi of zo. We vragen aan iemand hoe we bij het Baan Ku Pu hotel komen, hij gaat een tuctuc voor ons bellen die ons kan brengen. We mochten van onszelf een deftig hotel nemen vandaag en als we aankomen kijkt de mw van de receptie naar onze backpacks en vraagt of het klopt dat we bij dit hotel zijn, ja we willen graag een kamer en dat kan gelukkig. We moeten 3x zoveel als afgelopen nachten betalen maar zitten echt op een super locatie direct aan het kanaal en we hebben een mooie houten bungalow. In het weekend is hier een floating market en betaal je een keer zo veel voor een kamer als op een doordeweekse dag. We lopen een stuk langs het kanaal en komen op de markt uit. We nemen papayasalad en pork op een stokje. Er zit een enge hond vlakbij ons en ik zie net op tijd dat hij zijn poot op tilt naast mama's been, als ik het niet gezien had was ze mooi nat geweest want hij doet een reuzeplas. De papayasalad is echt super, de smaak van de pork is prima maar we hebben geen idee wat voor vlees het is, het is heel elastisch en laten het staan. We lopen weer terug en gaan nog iets bij ons hotel eten. De luxepaardjes in ons zijn weer naar boven aan het komen. We mogen kreeft van de gril, ik mag zelf uitkiezen welke we nemen. Ik kies 2 grote exemplaren uit. We nemen ook bent head mackerels, dit zijn hele schattige makreeltjes met een gebogen hoofd. We gaan vroeg slapen want we hebben het weer druk morgen want om 6u komen de monniken al door het kanaal gevaren en dat willen we natuurlijk niet missen